Twitter hype aan het pieken ?

Twitter, twitter, twitter, na eerst alleen op internet veel besproken te zijn, wordt het nu ook opgepikt door traditionele media zoals kranten, talkshows, journaal e.d.
Gelukkig wordt het ook steeds beter uitgelegd en begint iedereen de potentie te zien en te begrijpen dat de technologie (zeker bij Twitter) volstrekt niet interessant is maar wel de manier waarop je er netwerken tussen mensen mee opbouwt. Vooral de snelheid, breedte en actualiteit van Twitter is overweldigend. Wel merk je dat als je ergens mee meer de "diepte" in wil, het platform tekortschiet en je moet uitwijken naar een blog, wiki, ning of anderszins. Ik wacht met smart op de volgende ontwikkelstap van Twitter zoals groepenfunctionaliteit en de mogelijkheid om conversaties beter te kunnen volgen. Velen merken terecht op dat Friendfeed veel van dit soort functionaliteit al heeft. Maar om eerlijk te zijn, Friendfeed is voor mij vaak wat "te moeilijk" maar ik blijf proberen ;-) Ook Yammer eens geprobeerd, een twitterkloon voor binnen de bedrijfsmuren. Bespeurde gelijk flinke nadelen, geen inspiratie meer door onverwachte meelezers, minder netwerk effecten door het relatief lage aantal deelnemers. Mijn werk betekent juist dat ik graag mensen van buiten mijn organisatie bij discussies betrekt dat werkt (nog) niet met Yammer. Ander punt is dat ik Twitter overal in kan integreren zoals bijvoorbeeld binnen Hyves, waarmee het voor mij ook een stuk efficienter werkt. Er van overtuigd dat we hier over enige jaren meewarig naar terug kijken, zoiets als de eerste websites of het eerste gebruik van IRC of ICQ (chattools, kent iemand die nog ? ;-).

Reacties

Davied zei…
ICQ, that brings back some memories! En IRC inderdaad. In mijn geval mIRC. Ach ja ... de tijden ...

Populaire posts van deze blog

Olympische mashup

En nog een profiel....