Wel of geen eBook kopen ?

Eén van de lichtere dilemma's zo rond de feestdagen is of ik nu wel of niet een e-book moet kopen. Om me heen hoor ik steeds meer positieve verhalen over bijvoorbeeld de Sony eBook readers , wat me echter weerhoudt is een paar dingen. Allereerst het ontbreken van kleur, nu een e-reader kopen voelt een beetje als een zwart-wit televisie aanschaffen en daar heb ik weinig zin in. De kleurenversies worden toch al volgend jaar verwacht, verder is er natuurlijk de bijna mythologische iTablet/iPad van Apple die volgens alle geruchten ergens begin volgend jaar komt. En als je dan net je eBook hebt gekocht....

Voor alle pessimisten die denken dat dit een hype is, zelf ben ik er van overtuigd dat eBooks/tablets e.d. de toekomst zijn en papier wellicht niet geheel zullen vervangen maar wel voor een deel. De voordelen zijn dermate evident en zeker als je een grote touchdisplay hebt (bijvoorbeeld met een Apple Tablet) is het ook gewoon handiger en prettiger als een boek. De nieuwe interface die de New York Times nu aanbiedt, Times Skimmer, is voor mij wel een goede illustratie waar het heen gaat, een dergelijke interface vind ik nu al prettiger lezen als een papieren krant. Ik zie wel een nabije toekomst voor me waarbij we allemaal met een tablet met aanraakscherm rondlopen, uitgerust met Wifi/3G, dus altijd verbonden met het internet. Op het werk zie ik ook nog wel aardig wat toepassingen voor een dergelijk apparaat, altijd je tablet mee naar vergaderingen, altijd al je stukken bij je, ook die stukken waar je niet aan had gedacht, je kunt immers altijd overal bij ! Ik hoop dat ik niet te lang hoef te wachten ;-)

Posted via web from Erik's posterous

Reacties

Populaire posts van deze blog

Olympische mashup

En nog een profiel....

"It's about technology, stupid"