Goede voornemens ten aanzien van sociale media

Ten aanzien van sociale media was 2009 voor mij een speel en experimenteer jaar, accounts op de meest vreemde en experimentele sites, altijd online, altijd bereikbaar, voortdurend mijn status delend. Het was leuk, maar dit jaar is mijn voornemen het beter te gaan doen. Het is tijd voor meer focus, meer gerichtheid en vooral ook meer productiviteit. Want eerlijk is eerlijk, al die sociale media kosten tijd en kunnen verstorend werken op de concentratie. Verder zijn er soms gewoon teveel kanalen, teveel middelen en te weinig tijd. Daarom de volgende goede voornemens voor 2010 met betrekking tot sociale media:

  1. In netwerken zijn "reallife" contacten met echte personen het belangrijkste, die prevaleren dus altijd boven digitale middelen en sociale media 
    ( o.a. niet meer twitteren tijdens vergaderingen dus ;-)
  2. Spelen is leuk en nuttig, maar sociale media moeten nog meer en zichtbaar gaan toevoegen aan mijn dagelijkse werk, daarom ga ik ze daar vaker en effectiever inzetten.
  3. Structuur en discipline, komend jaar ga ik het gebruik van sociale media meer op gezette/geplande tijden doen en laat ik het minder andere activiteiten en de concentratie die daarbij nodig is, verstoren. Ook op verzoek van het thuisfront :-)
Uit bovenstaande zou je de indruk kunnen krijgen dat sociale media mij in 2009 niet veel hebben opgeleverd, niets is minder waar, vooral Twitter was een bron van inspiratie en verhoogde mijn productiviteit en bereikbaarheid. Recent stond in een geweldig goed artikel in de New York Times  goed verwoord waarom Twitter zo'n succes is en een blijvertje. Kortom 2010 is het jaar dat sociale media voor mij echt productief en effectief gaan worden, met name voor de beleidsonderwerpen waarmee ik mij bezighoud ten aanzien van wat e-overheid wordt genoemd en in het bijzonder het stelsel van basisregistraties. Daarnaast blijf ik natuurlijk enthousiast meewerken aan het Ambtenaar 2.0 netwerk. Het wordt een spannend jaar !

Posted via web from Erik's posterous

Reacties

Populaire posts van deze blog

Olympische mashup

En nog een profiel....

"It's about technology, stupid"