Gartner hype cycle 2008

Op de blog Upstream las ik een bericht over de wat mij betreft altijd interessante Gartner Hype Cycle. Je hoeft het er niet eens altijd mee eens te zijn maar ik vind het interessant hoe Gartner probeert technologieeen in hun ontwikkelfase te plaatsen. Het doet me zelf ook altijd kritisch nadenken over waar bepaalde technologieen momenteel in de hypecycle zitten. Alleen snap ik niet waarom Gartner zelf dit plaatje niet op het internet plaatst (je moet een account bij Gartner hebben om het te bekijken). Goed om te zien dat Twitter kennelijk een blijvertje is. Dan weet ik tenminste waarom ik dat probeer te begrijpen ;-)

Reacties

Anoniem zei…
Benieuwd ook waar ze zichzelf plaatsen ;-))

Een paar tips m.b.t. Twitter:
1. Geen schroom om veel mensen te gaan volgen, je kunt ze daarna altijd weer ontvolgen als het teveel wordt;
2. Zorg dat je mensen vindt in je omgeving die ook Twitteren, zodat je er iets aan hebt in je werk/privéleven;
3. Maar volg ook een paar beroemde Twitteraars om ideeën te krijgen van hoe je het nog meer kunt gebruiken;
4. Het is wel heel handig om mobiel internet te hebben, zodat je niet afhankelijk bent van je werkplek om bij te lezen, maar het gewoon onder het lopen kunt doen;
5. Integreer Twitter in je werkomgeving zoals Netvibes of iGoogle (met rss of widget), zodat je niet steeds naar Twitter.com hoeft;
6. Om ritme te krijgen in het schrijven, bedenk je gewoon elk uur "Wat ben ik nu aan het doen?". Meld ook zaken waar je trots op bent of rare dingen die je opvallen.
7. Het gebruik van Twitter moet je aanpassen aan jouw leef- en werkwijze. Er zijn heel veel aanpassingen gemaakt en daar zit best iets tussen wat werk voor jou: http://twitter.pbwiki.com/Apps;
8. Je kunt ook wereldwijd zoeken in Twitter met http://twitter.pbwiki.com/Apps. Via mail en rss kun je bericht krijgen als iemand een term gebruikt waarin je geïnteresseerd bent;
9. Zorg ervoor dat je via Twitter Search of http://twittermail.com wordt geattendeerd op berichten die aan jou gericht zijn (@ErikJonker), zodat je die in ieder geval niet mist;
10. Twitter is openbaar voor de hele wereld, maar je kunt het ook afsluiten voor alleen vrienden. Als je met gevoelige onderwerpen bezig bent is dat wel aan te raden ;-)

Populaire posts van deze blog

Olympische mashup

En nog een profiel....